ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- Βασικές έννοιες και μεθόδους της Νευροψυχολογίας.
- Βασικές δομές και λειτουργίες του φλοιού και του υποφλοιού του εγκεφάλου.
- Βασικά δομικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες του νευρώνα.
- Τη διαδικασία μεταβίβασης του μηνύματος.
- Βασικές έννοιες της γενετικής.
- Βασικές διαδικασίες αντίληψης οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων, μάθησης, μνήμης και συναισθημάτων.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:
- Βασικές έννοιες και μεθόδους της Νευροψυχολογίας.
- Βασικές δομές και λειτουργίες του φλοιού και του υποφλοιού του εγκεφάλου.
- Βασικά δομικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες του νευρώνα.
- Τη διαδικασία μεταβίβασης του μηνύματος.
- Βασικές έννοιες της γενετικής.
- Βασικές διαδικασίες αντίληψης οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων, μάθησης, μνήμης και συναισθημάτων.
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- Διαμορφώνει αποτελεσματικότερα προγράμματα αγωγής και φροντίδας βρεφών και νηπίων.
- Αναλύει πληρέστερα τη συμπεριφορά τυπικά αναπτυσσόμενων βρεφών και νηπίων.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Ο κλάδος της Νευροψυχολογίας – Ιστορική αναδρομή
- Μέθοδοι μελέτης του εγκεφάλου
- Το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα
- Δομή και λειτουργία του εγκεφάλου – Ο φλοιός
- Δομή και λειτουργία του εγκεφάλου – Υποφλοιώδεις δομές
- Δομή και λειτουργία του νευρικού κυττάρου (νευρώνα)
- Μεταβίβαση μηνυμάτων
- Στοιχεία κλασικής και μοριακής γενετικής
- Μεταλλάξεις
- Γενικές αρχές επεξεργασίας αισθητηριακών ερεθισμάτων (ακοή, όραση, αφή, γεύση)
- Συναισθήματα
- Μάθηση και μνήμη
- Νευροψυχολογία και Νευροεπιστήμες
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
Breedlove, M., Rosenzweig, M.R. & Watson, N.V. (2011). Βιολογική Ψυχολογία. Αθήνα: Παρισιάνος.
Fitzpatrick, G.J., Hall, D., LaMantia, W.C., McNamara, J.O. & Williams, S.Μ. (2009). Νευροεπιστήμες. Αθήνα: Παρισιάνος.
Kalat, J.W. (1995). Βιολογική Ψυχολογία. Αθήνα: Έλλην.
Kandel, R.E., Schwartz, H.J. & Jessell, M.T. (2011). Νευροεπιστήμη και συμπεριφορά. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης.
Kandel, E.R., Schwartz, J.H. & Jessell, T.M. (2016). Βασικές αρχές Νευροεπιστημών. Αθήνα: Πασχαλίδης
Kolb, Β. & Whishaw, I.Q. (2009). Εγκέφαλος και Συμπεριφορά (Τόμος Ι & ΙΙ). Αθήνα: Πασχαλίδης.
Neil, M.G. (2011). Νευροψυχολογία: Εγκέφαλος και συμπεριφορά. Αθήνα: Παρισιάνος.
Pinel, J.P. (2011). Βιοψυχολογία. Αθήνα: Ίων.
Ξενόγλωσση
Andrewes, D. (2015). Neuropsychology: From theory to practice. Taylor & Francis.
Bear, M.F., Connors, B.W. & Paradiso, M., (2007). Neuroscience: Exploring the brain (3rd edition): Williams & Wilkins.
Zillmer, E.A., Spiers, M.V., & Culbertson, W.C. (2008). Principles of Neuropsychology (2nd Edition). Thomson Wadsworth Publishers.
Επιστημονικά περιοδικά
Journal of Neuropsychology