ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- Βασικές αρχές της κοινωνικής ψυχολογίας.
- Διαδικασίες που διέπουν τη συμπεριφορά του ατόμου ως μέλος μιας ομάδας.
- Χαρακτηριστικά που καθορίζουν τη συμπεριφορά τους, τις στάσεις τους και τους ρόλους που αναλαμβάνουν.
- Τα διάφορα ψυχοκοινωνικά φαινόμενα και τον τρόπο που επιδρούν στη ζωή του ανθρώπου.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:
- Βασικές αρχές της κοινωνικής ψυχολογίας.
- Διαδικασίες που διέπουν τη συμπεριφορά του ατόμου ως μέλος μιας ομάδας.
- Χαρακτηριστικά που καθορίζουν τη συμπεριφορά τους, τις στάσεις τους και τους ρόλους που αναλαμβάνουν.
- Τα διάφορα ψυχοκοινωνικά φαινόμενα και τον τρόπο που επιδρούν στη ζωή του ανθρώπου.
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- Αναγνωρίζει τις βασικές αρχές που διέπουν τη συμπεριφορά του ατόμου ως μέλος μιας ομάδας.
- Προσεγγίζει με τον ενδεδειγμένο τρόπο τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τους γονείς τους στα πλαίσια του παιδικού σταθμού, αναγνωρίζοντας τους τρόπους με τους οποίους οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές τους διαμορφώνονται στο πλαίσιο των διαπροσωπικών τους σχέσεων.
- Διαχειρίζεται πιο αποτελεσματικά τα ζητήματα που θα προκύπτουν στο χώρο εργασίας τους, λαμβάνοντας υπόψη το ρόλο της κοινωνικής επιρροής, τις επιδράσεις του ευρύτερου πολιτισμικού πλαισίου και την αλληλεπίδραση αυτών των παραγόντων με τις εγγενείς ικανότητες και προδιαθέσεις.
- Συνεργάζεται αποτελεσματικά στα πλαίσια διεπιστημονικής ομάδας για τη στήριξη του παιδιού και της οικογένειάς του.
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία
- Σύγχρονες τάσεις στην Κοινωνική Ψυχολογία
- Η διαμόρφωση των στάσεων, των κοινωνικών αναπαραστάσεων και των προκαταλήψεων
- Η αλλαγή των στάσεων και η θεωρία της γνωστικής ασυμφωνίας
- Επικοινωνία και αλληλεπίδραση
- Η κοινωνική επιρροή
- Η επιθετικότητα
- Το ζήτημα της διαφορετικότητας
- Νεωτερικότητα
- Η ηγεσία
- Ο αλτρουισμός
- Η δυναμική της ομάδας
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
McDougall, W. (2017). An Introduction to Social Psychology. Psychology Press.
Farr, R.M. (1995). Κοινωνικές αναπαραστάσεις. Στο Σ. Παπαστάμου & Α. Μαντόγλου (Επιμ.) Κοινωνικές Αναπαραστάσεις. Αθήνα: Οδυσσέας, σελ. 107-123.
Hogg & G.M. Vaughan (2010). Κοινωνική Ψυχολογία. Αθήνα: Guttenberg, σελ. 199-247.
Potter, J. (2005). Στάσεις, κοινωνικές αναπαραστάσεις και η διά / του λόγου ψυχολογία. Στο M. Wetherell (Επιμ.) Ταυτότητες, Ομάδες και Κοινωνικά Ζητήματα. Αθήνα: Μεταίχμιο, σελ. 175-251.
Potter, J. & Wetherell, M. (2009). «Από τις αναπαραστάσεις στα ρεπερτόρια», από το βιβλίο «Λόγος και Κοινωνική Ψυχολογία: Πέρα από τις στάσεις και τη συμπεριφορά». Αθήνα: Μεταίχμιο, σελ. 193-203.
Potter, J. & Wetherell, M. (2009). «Οι στάσεις στο λόγο» και «Πέρα από τις στάσεις», από το βιβλίο «Λόγος και Κοινωνική Ψυχολογία: Πέρα από τις στάσεις και τη συμπεριφορά». Αθήνα: Μεταίχμιο, σελ. 71-86.
Roger C. (1991). Ομάδες Συνάντησης: Αυτογνωσία – Ψυχολογία των Ομάδων – Επικοινωνία. Εκδόσεις Δίοδος.
Roussiau, N. (2009). Κοινωνική Ψυχολογία. Ελληνικά Γράμματα
Μποζατζής & Θ. Δραγώνα (Επιμ.) (2011). Κοινωνική Ψυχολογία: Η στροφή στο λόγο. Αθήνα: Μεταίχμιο, σελ. 131-155.
Ναυρίδης, K. (2005). Ψυχολογία των Ομάδων, Κλινική Ψυχοδυναμική Προσέγγιση. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Ναυρίδης, Κ. (1995). Κλινική Κοινωνική Ψυχολογία. Εκδόσεις Παπαζήση.