Εκπαίδευση & Οικονομική Ανάπτυξη

Κωδικός Μαθήματος:

ΚΔΟΕ69

Εξάμηνο:

H' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

5

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/ECEC418/


Καθηγητές Μαθήματος

Σαϊτη Άννα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:

  • Τις οικονομικές θεωρίες της εκπαίδευσης και το ρόλο τους στην οικονομία
  • Το αγαθό εκπαίδευση και την οικονομική αξία του
  • Τη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση (σε όλες τις βαθμίδες)
  • Την επίδραση της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη

 

Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:

  • Τους παράγοντες που επηρεάζουν την οικονομική ανάπτυξη
  • Τη σχέση της εκπαίδευσης με την οικονομική ανάπτυξη

 

Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:

  • Αξιοποιεί τα εργαλεία της οικονομικής επιστήμης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος
  • Εξετάζει απο οικονομικής πλευράς την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών οργανισμού αλλά και του εκπαιδευτικού συστήματος
  • Σταθμίζει την χάραξη μιας αποτελεσματικής εκπαιδευτικής πολιτικής και να συμμετέχει ενεργά στον μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας

 

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή στην Οικονομική της Εκπαίδευσης – Ιστορική Εξέλιξη.
  2. Βασικές Θεωρητικές Προσεγγίσεις της σχέσης Εκπαίδευσης & Οικονομίας.
  3. Παράγοντες που επηρεάζουν την Οικονομική Ανάπτυξη.
  4. Οικονομικές Θεωρίες της Εκπαίδευσης [Θεωρία του Ανθρώπινου Κεφαλαίου, Υπόθεση του Φίλτρου].
  5. Οικονομικές θεωρίες της Εκπαίδευσης ΙΙ.
  6. Τα οφέλη από την Εκπαίδευση υπό την οπτική της Οικονομικής.
  7. Το κόστος και η Χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης.
  8. Η Εκπαίδευση ως κατανάλωση και Επένδυση.
  9. Η Εκπαίδευση ως αγαθό.
  10. Προσφορά της εκπαίδευσης.
  11. Ζήτηση της εκπαίδευσης.
  12. Προσανατολισμός της Εκπαίδευσης για την Οικονομική Ανάπτυξη.
  13. Αγορά Εργασίας και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση
Gillis, M., Perkins, D.H., Roemer, M. & Snodgrass, D.R. (2000). Οικονομική της Ανάπτυξης Τόμος Α’ Μετάφραση: Γραβάνη Ο., Σταματάκης, Ν. (Επιμέλεια: Γ. Τσεκούρας). Αθήνα: Εκδόσεις Τυπωθήτω.
Lovenheim, M. & Turner, S.E. (2020). Οικονομικά της Εκπαίδευσης. Λευκωσία: Broken Hill Publishers.
Σαΐτη, Α. (2000). Εκπαίδευση & Οικονομική Ανάπτυξη. Αθήνα: Εκδόσεις Τυπωθήτω.

 

Ξενόγλωσση
Hanushek, Ε. &Welch, F. (Editors) (2006). Handbook of the Economics of Education Vol. 1 North Holland
Checci, D. (2006). The Economics of Education: Human Capital, Family Background and Inequality. Cambridge University Press
McMahon, W.W. (2002). Education and Development: Measuring the social Benefits. Oxford University Press
Ashton, D. & Green F. (1997). Education training and the global economy. Edward Elgar Publishing Limited
Leach, F.E. & Little A.W. (1999). Education, Cultures and Economics.
Taylor & Francis Group
Lipman, P. (2003). High stakes Education: Inequality, Globalisation and Urban school reform. Taylor & Francis Group
Winch, C. (2000). Education, Work and Social Capital: Towards a New Conception of Vocational Training. Taylor & Francis Group
Goodman, R.T. (2003). World, Class, Women: Global Literature, Education and Training. Taylor & Francis Group
Todaro, M. (1996). Economic development in the third world. Longman
Blaug, Μ. (1987). The economics of education and the education of an economist. Edward Elgar Publishing Limited

 

Επιστημονικά Περιοδικά
Economics of Education Review
Educational Economics