ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- Βασικές έννοιες της Αναπτυξιακής Νευροψυχολογίας.
- Την ανάπτυξη δομών του εγκεφάλου κατά την εμβρυϊκή περίοδο, τη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία.
- Την ανάπτυξη εγκεφαλικών λειτουργιών κατά την εμβρυϊκή περίοδο, τη βρεφική και τη νηπιακή ηλικία.
- Το νευροβιολογικό υπόβαθρο της ΔΕΠ-Υ.
- Το νευροβιολογικό υπόβαθρο της ΔΑΦ.
- Βασικά νευρολογικά νοσήματα που εκδηλώνονται σε βρέφη και νήπια.
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- Διαμορφώνει αποτελεσματικότερα προγράμματα αγωγής και φροντίδας βρεφών και νηπίων.
- Αναλύει πληρέστερα τη συμπεριφορά τυπικά αναπτυσσόμενων βρεφών και νηπίων.
- Αναλύει πληρέστερα τη συμπεριφορά βρεφών και νηπίων με νευροαναπτυξιακές δαιταραχές (π.χ. ΔΕΠ-Υ, ΔΑΦ).
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Βασικές έννοιες της Αναπτυξιακής Νευροψυχολογίας – Ιστορική αναδρομή
- Μέθοδοι νευροψυχολογικής αξιολόγησης
- Η εξέλιξη του ανθρώπινου εγκεφάλου – Κρίσιμες διαφορές από τα ανώτερα θηλαστικά
- Ανάπτυξη του ΚΝΣ κατά την εμβρυϊκή περίοδο
- Ανάπτυξη του ΚΝΣ κατά τη βρεφική ηλικία
- Ανάπτυξη του ΚΝΣ κατά τη νηπιακή ηλικία
- Πλαστικότητα του εγκεφάλου και κρίσιμη περίοδος
- Νευροβιολογικό υπόβαθρο της ΔΕΠ-Υ
- Νευροβιολογικό υπόβαθρο της ΔΑΦ
- Διαταραχές άγχους
- Γενετικές διαταραχές
- Επιληψία
- Μεταβολικά νοσήματα
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
Breedlove, M., Rosenzweig, M.R. & Watson, N.V. (2011). Βιολογική Ψυχολογία. Αθήνα: Παρισιάνος.
Fitzpatrick, G.J., Hall, D., LaMantia, W.C., McNamara, J.O. & Williams, S.Μ. (2009). Νευροεπιστήμες. Αθήνα: Παρισιάνος.
Kalat, J.W. (1995). Βιολογική Ψυχολογία. Αθήνα: Έλλην.
Kandel, R.E., Schwartz, H.J. & Jessell, M.T. (2011). Νευροεπιστήμη και συμπεριφορά. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης.
Kandel, E.R., Schwartz, J.H. & Jessell, T.M. (2016). Βασικές αρχές Νευροεπιστημών. Αθήνα: Πασχαλίδης.
Kolb, Β. & Whishaw, I.Q. (2009). Εγκέφαλος και Συμπεριφορά (Τόμος Ι & ΙΙ). Αθήνα: Πασχαλίδης.
Neil, M.G. (2011). Νευροψυχολογία: Εγκέφαλος και συμπεριφορά. Αθήνα: Παρισιάνος.
Pinel, J.P. (2011). Βιοψυχολογία. Αθήνα: Ίων.
Ξενόγλωσση
Anderson, V., Northam, E., & Wrennall, J. (2019). Developmental Neuropsychology: A Clinical Approach (Brain, Behaviour and Cognition). London: Routledge.
Glozman, J. (2013). Explorations in developmental psychology. Developmental neuropsychology. Routledge/Taylor & Francis Group.
Επιστημονικά περιοδικά
Child Neuropsychology