ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει: · τις βασικές αρχές της ανάπτυξης του ανθρώπου, της λειτουργίας της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος · τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες του κάθε επιπέδου ανάπτυξης από τη γέννηση μέχρι την πρώτη παιδική ηλικία, · τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στη βρεφική ηλικία · τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στη νηπιακή ηλικία · τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην πρώτη παιδική ηλικία Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με: · τις βασικές αρχές της ανάπτυξης του ανθρώπου, της λειτουργίας της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος · τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στη βρεφική ηλικία · τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στη νηπιακή ηλικία · τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην πρώτη παιδική ηλικία · την ποικιλομορφία των εμπειριών της ζωής που διαμορφώνουν την ψυχολογία του αναπτυσσόμενου ανθρώπου από την γέννηση έως και την πρώτη παιδική ηλικία Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως: · Διατυπώνει ερευνητικές υποθέσεις για ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος · Εντοπίζει τις αναπτυξιακές ομοιότητες και διαφορές στα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης από την βρεφική και νηπιακή ηλικία έως την πρώτη παιδική ηλικία · Αναλύει πληρέστερα τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης από την βρεφική και νηπιακή ηλικία έως την πρώτη παιδική ηλικία · Εφαρμόζει τα πορίσματα των ερευνών που αφορούν χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης από την βρεφική και νηπιακή ηλικία έως την πρώτη παιδική ηλικία στην αγωγή και τη φροντίδα του μικρού παιδιού
Γενικές Ικανότητες
- Κατανόηση των βασικών ζητημάτων της παιδικής ανάπτυξης, από τη γέννηση μέχρι και την πρώτη παιδική ηλικία
- Μεταφορά των θεωρητικών γνώσεων στο πεδίο της προσχολικής εκπαίδευσης
- Κατανόηση του πολυδιάστατου χαρακτήρα της ανθρώπινης ανάπτυξης και του σύνθετου δικτύου των παραγόντων που την επηρεάζουν
- Κριτική σκέψη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των
- απαραίτητων τεχνολογιών
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Βασικές αρχές της ανάπτυξης του ανθρώπου
- Κληρονομικότητα και περιβάλλον
- Μέθοδοι έρευνας (σχεδιασμός και τεχνικές) στην αναπτυξιακή ψυχολογία
- Προγεννητική ανάπτυξη και τοκετός
- Σωματική, γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη στη βρεφική και νηπιακή ηλικία
- Κοινωνικοπολιτισμική ανάπτυξη στη βρεφική και νηπιακή ηλικία
- Ανάπτυξη της προσωπικότητας και συναισθηματική ανάπτυξη στη βρεφική και νηπιακή ηλικία
- Σωματική, γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική ηλικία
- Κοινωνικοπολιτισμική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική ηλικία
- Ανάπτυξη της προσωπικότητας και συναισθηματική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική ηλικία
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Dunn, W.L., & Craig, G.J. (2021). Κατανοώντας την Ανάπτυξη του Ανθρώπου. Αθήνα: Παπαζήσης.
Bremner, G., Slater, A., & Butterworth, G. (2012). Η Ανάπτυξη των Βρεφών: Πρόσφατες Εξελίξεις. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Berk, L. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Η προσέγγιση της δια βίου ανάπτυξης. Αθήνα: Κριτική.
Feldman, R.S. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Δια βίου προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Craig, G.J., & Baucum, D. (2008). H Ανάπτυξη του Ανθρώπου. Αθήνα: Παπαζήση.
Coleman, J.C. (2013). Ψυχολογία της Εφηβικής Ηλικίας. Αθήνα: Tυπωθήτω.
Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S.R. (2014). H Ανάπτυξη των Παιδιών. Αθήνα: Tυπωθήτω.
Lehalle, H., & Mellier, D. (2009). Ψυχολογία της ανάπτυξης – Παιδική ηλικία και εφηβεία. Αθήνα: Πεδίο
Berk, L. (2015). Η ανάπτυξη των βρεφών, των παιδιών και των εφήβων. Αθήνα: Ίων.
Berk, L. (2015). Η ανάπτυξη του παιδιού. Αθήνα: Ίων.
Shaffer, D.R. (2004). Εξελικτική ψυχολογία – Παιδική ηλικία και εφηβεία. Αθήνα: Ίων.
Slater, A. & Bremmer, G. (2019). Εισαγωγή στην αναπτυξιακή ψυχολογία. Αθήνα: Τζιόλα.
Smith, P.K., Cowie, H., & Blades, M. (2018). Κατανοώντας την ανάπτυξη των παιδιών. Αθήνα: Τζιόλα.