ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην εφηβεία και την αναδυόμενη ενηλικίωση
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην πρώτη ενήλικη ζωή (ή νεότητα)
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην μέση ενήλικη ζωή (ή μέση ηλικία)
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην ύστερη ενήλικη ζωή (3η και 4η ηλικία)
- τις ψυχολογικές διεργασίες που συνδέονται με το θάνατο και το πένθος
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής-γλωσσικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην εφηβεία και την αναδυόμενη ενηλικίωση
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην πρώτη ενήλικη ζωή (ή νεότητα)
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην μέση ενήλικη ζωή (ή μέση ηλικία)
- τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης στην ύστερη ενήλικη ζωή (3η και 4η ηλικία)
- τις ψυχολογικές διεργασίες που συνδέονται με το θάνατο και το πένθος
- την ποικιλομορφία των εμπειριών της ζωής που διαμορφώνουν την ψυχολογία του εφήβου και ενήλικα έως το θάνατο κατά την ύστερη ενήλικη ζωή.
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- Διατυπώνει ερευνητικές υποθέσεις για ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του ανθρώπου από την εφηβεία έως την ύστερη ενήλικη περίοδο
- Εντοπίζει τις αναπτυξιακές ομοιότητες και διαφορές στα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης από την εφηβεία έως την ύστερη ενήλικη περίοδο
- Αναλύει πληρέστερα τα βασικά χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης από την εφηβεία έως την ύστερη ενήλικη περίοδο
- Εφαρμόζει τα πορίσματα των ερευνών που αφορούν χαρακτηριστικά και λειτουργίες της σωματικής, γνωστικής, και κοινωνικής-συναισθηματικής ανάπτυξης από την εφηβεία έως την ύστερη ενήλικη περίοδο
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών,
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών,
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα,
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου,
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής,
- Αυτόνομη Εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στην εφηβεία και την φάση της αναδυόμενης ενηλικίωσης
- Ανάπτυξη της προσωπικότητας στην εφηβεία και την φάση της αναδυόμενης ενηλικίωσης
- Κοινωνικοπολιτισμική ανάπτυξη στην εφηβεία και την φάση της αναδυόμενης ενηλικίωσης
- Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στην πρώτη ενήλικη περίοδο (νεανική ηλικία ή νεότητα)
- Ανάπτυξη της προσωπικότητας στην πρώτη ενήλικη περίοδο (νεανική ηλικία ή νεότητα)
- Κοινωνικοπολιτισμική ανάπτυξη στην πρώτη ενήλικη περίοδο (νεανική ηλικία ή νεότητα)
- Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στη μέση ενήλικη περίοδο (μέση ηλικία)
- Ανάπτυξη της προσωπικότητας στη μέση ενήλικη περίοδο (μέση ηλικία)
- Κοινωνικοπολιτισμική ανάπτυξη στη μέση ενήλικη περίοδο (μέση ηλικία)
- Σωματική και γνωστική ανάπτυξη στην ύστερη ενήλικη περίοδο (3η και 4η ηλικία)
- Ανάπτυξη της προσωπικότητας στην ύστερη ενήλικη περίοδο (3η και 4η ηλικία)
- Κοινωνικοπολιτισμική ανάπτυξη στην ύστερη ενήλικη περίοδο (3η και 4η ηλικία)
- Ο θάνατος και η πορεία προς αυτόν (η πορεία προς τον θάνατο και ο θάνατος σε διάφορες φάσεις της ζωής, αντιμετωπίζοντας τον θάνατο, απώλεια και πένθος)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Berk, L. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Η προσέγγιση της δια βίου ανάπτυξης. Αθήνα: Κριτική.
Feldman, R.S. (2019). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Δια βίου προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Dunn, W.L., & Craig, G.J. (2021). Κατανοώντας την Ανάπτυξη του Ανθρώπου. Αθήνα: Παπαζήσης.
Craig, G.J., & Baucum, D. (2008). H Ανάπτυξη του Ανθρώπου. Αθήνα: Παπαζήση.
Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (2011). Θέματα Γηροψυχολογίας και Γεροντολογίας. Αθήνα: Πεδίο.
Coleman, J.C. (2013). Ψυχολογία της Εφηβικής Ηλικίας. Αθήνα: Tυπωθήτω.
Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S.R. (2014). H Ανάπτυξη των Παιδιών. Αθήνα: Tυπωθήτω.
Lehalle, H., & Mellier, D. (2009). Ψυχολογία της ανάπτυξης – Παιδική ηλικία και εφηβεία. Αθήνα: Πεδίο.
Berk, L. (2015). Η ανάπτυξη των βρεφών, των παιδιών και των εφήβων. Αθήνα: Ίων.
Shaffer, D.R. (2004). Εξελικτική ψυχολογία – Παιδική ηλικία και εφηβεία. Αθήνα: Ίων.