ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- Την κουλτούρα του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού
- Την επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού
- Την εξελικτική πορεία του εκπαιδευτικού ως επαγγελματίας
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:
- Τα κίνητρα της επαγγελματικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού
- Την προσέγγιση της αυτοεικόνας του εκπαιδευτικού ως επαγγελματίας
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- Αξιοποιεί τις θεωρίες γύρω από την επαγγελματική ταυτότητα
- Κατανοεί την επαγγελματική εξέλιξη
- Αναβαθμίσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού
Γενικές Ικανότητες
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Έννοια και περιεχόμενο του όρου «επαγγελματισμός».
- Τα στάδια εξέλιξης του επαγγελματισμού.
- Επαγγελματισμός και εκπαιδευτικός.
- Ανθρώπινο δυναμικό στην εκπαίδευση.
- Η επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευικού
- Θεωρίες επαγγελματικής ταυτότητας
- Παράγοντες επαγγελματικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού.
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο περιβάλλον.
- Επαγγελματική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού
- Χαρακτηριστικά και παράγοντες του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού
- Επαγγελματική μάθηση και διαρκής επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.
- Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου.
- Μελέτες περιπτώσεων.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
Μπαγάκης, Γ. (2005) (Επιμ.). Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Παπαναούμ, Ζ. (2003). Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Ξενόγλωσση
Bell, B. & Gilbert, J. (1995). Teacher development: A. model from science education. London: Routledge.
Clandinin, D. J. & Connely, F.M. (1995). Teachers’ professional knowledge landscape. New York: Teachers’ College Press.
Day, C. (1999). Developing teachers: The challenges of lifelong learning. London: Routledge.
Goodson, I. & Hargreaves, A. (1996). Teachers’ professional lives. London: Falmer Press.
Επιστημονικά Περιοδικά
Teaching and Teacher Education
Teachers and Teaching: Theory and Practice
International Journal of Management Education