ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- Τις βασικές διοικητικές λειτουργίες
- Την εφαρμογή των διοικητικών λειτουργιών στην πράξη
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:
- Τη θεωρητική και πρακτική προσέγγιση στο χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης
- Το να διαδραματίσουν ένα δραστήριο και δημιουργικό ρόλο στην αποτελεσματική λειτουργία των μονάδων προσχολικής αγωγής
- Τη χρησιμοποίηση και την προσαρμογή των μελετών περίπτωσης σε συγκεκριμένα προβλήματα που θα τους παρουσιαστοούν ως παιδαγωγοί- εκπαιδευτικοί
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- Αποκτήσει ικανότητα για την καλύτερη και πιο ορθολογική επίλυση των προβλημάτων τωνμονάδων προσχολικής αγωγής
- Κατανοεί καλύτερα τη διοικητική συμπεριφορά
- Αναγνωρίζει τις και να αντιμετωπίζει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες
- Αναπτύξει τη διοικητική σκέψη
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη Αποφάσεων
- Ηγεσία
- Ομαδική Εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
- Δημιουργικότητα
- Σχεδιασμός Στρατηγικών
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Προσέγγιση στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
- Συνοπρτική περιγραφή των διοικητικών λειτουργιών και αποτελεσματική διοίκηση
- Προγραμματισμός και σχεδιασμός στην εκπαίδευση (1)
- Προγραμματισμός και σχεδιασμός στην εκπαίδευση (2)
- Διοίκηση με βάση τους αντικειμενικούς στόχους (MBO)
- Η Οργάνωση στο Πεδίο της Εκπαίδευσης.
- Στοιχεία οργανωτικού σχεδιασμού
- Οργάνωση της Προσχολικής Εκπαίδευσης
- Λήψη Αποφάσεων.
- Ηγεσία και εκπαιδευτική μονάδα προσχολικής αγωγής
- Ηγεσία και Ανάπτυξη Διευθυντικών στελεχών
- Στελέχωση Μονάδων Προσχολικής Αγωγής
- Το σχολείο και το εξωτερικό Περιβάλλον.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
Σαϊτη, Α. & Σαϊτης, Χ. (2020). Οργάνωση & Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ad Libitum.
Σεραφεντινίδου, Μ. (2003). Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Ξενόγλωσση
Bush, T., Bell, L. & Middlewood, D. (Eds) (2010). The principles of educational leadership and management. Second Edition, London: Sage Publications.
Bush, T. (2011) Theories of Educational Leadership & Management. (fourth Edition)London: Sage Publications.
Bush, T. (2008). Leadership and management development in education. London: Sage Publications.
Middlewood, D. & Abbott, I. (2012). Achieving success with your leadership project. London: Sage Publications.
Everard, K.B., Morris, G. & Wilson, I. (2004). Effective school management. (Fourth Edition). London: Sage Publications.
Saitis, C. & Saiti, A. (2018). Initiation of educators into educational management secrets. Switzerland: Springer Publications
Walker, A. and Dimmock, C. (Eds) (2002). School Leadership and Administration. London: Routledge Publications.
Επιστημονικά Περιοδικά
Educational Administration Quartely
Educational Management Leadership & Administration
International Journal of Management Education
Quality Assurance in Education