Οργάνωση και Διοίκηση Μονάδων Προσχολικής Αγωγής

Κωδικός Μαθήματος:

ΚΔΟΕ11

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

5

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/ECEC272/


Καθηγητές Μαθήματος

Σαϊτη Άννα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:

  • Τις βασικές διοικητικές λειτουργίες
  • Την εφαρμογή των διοικητικών λειτουργιών στην πράξη

Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:

  • Τη θεωρητική και πρακτική προσέγγιση στο χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης
  • Το να διαδραματίσουν ένα δραστήριο και δημιουργικό ρόλο στην αποτελεσματική λειτουργία των μονάδων προσχολικής αγωγής
  • Τη χρησιμοποίηση και την προσαρμογή των μελετών περίπτωσης σε συγκεκριμένα προβλήματα που θα τους παρουσιαστοούν ως παιδαγωγοί- εκπαιδευτικοί

Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:

  • Αποκτήσει ικανότητα για την καλύτερη και πιο ορθολογική επίλυση των προβλημάτων τωνμονάδων προσχολικής αγωγής
  • Κατανοεί καλύτερα τη διοικητική συμπεριφορά
  • Αναγνωρίζει τις και να αντιμετωπίζει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες
  • Αναπτύξει τη διοικητική σκέψη

 

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Προσέγγιση στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
  2. Συνοπρτική περιγραφή των διοικητικών λειτουργιών και αποτελεσματική διοίκηση
  3. Προγραμματισμός και σχεδιασμός στην εκπαίδευση (1)
  4. Προγραμματισμός και σχεδιασμός στην εκπαίδευση (2)
  5. Διοίκηση με βάση τους αντικειμενικούς στόχους (MBO)
  6. Η Οργάνωση στο Πεδίο της Εκπαίδευσης.
  7. Στοιχεία οργανωτικού σχεδιασμού
  8. Οργάνωση της Προσχολικής Εκπαίδευσης
  9. Λήψη Αποφάσεων.
  10. Ηγεσία και εκπαιδευτική μονάδα προσχολικής αγωγής
  11. Ηγεσία και Ανάπτυξη Διευθυντικών στελεχών
  12. Στελέχωση Μονάδων Προσχολικής Αγωγής
  13. Το σχολείο και το εξωτερικό Περιβάλλον.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση
Σαϊτη, Α. & Σαϊτης, Χ. (2020). Οργάνωση & Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ad Libitum.
Σεραφεντινίδου, Μ. (2003). Το φαινόμενο της γραφειοκρατίας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.

 

Ξενόγλωσση
Bush, T., Bell, L. & Middlewood, D. (Eds) (2010). The principles of educational leadership and management. Second Edition, London: Sage Publications.
Bush, T. (2011) Theories of Educational Leadership & Management. (fourth Edition)London: Sage Publications.
Bush, T. (2008). Leadership and management development in education. London: Sage Publications.
Middlewood, D. & Abbott, I. (2012). Achieving success with your leadership project. London: Sage Publications.
Everard, K.B., Morris, G. & Wilson, I. (2004). Effective school management. (Fourth Edition). London: Sage Publications.
Saitis, C. & Saiti, A. (2018). Initiation of educators into educational management secrets. Switzerland: Springer Publications
Walker, A. and Dimmock, C. (Eds) (2002). School Leadership and Administration. London: Routledge Publications.

 

Επιστημονικά Περιοδικά
Educational Administration Quartely
Educational Management Leadership & Administration
International Journal of Management Education
Quality Assurance in Education