ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια
Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:
- βασικούς παράγοντες που συμβάλουν στην ευημερία του παιδιού
- βασικές αρχές για την προάσπιση και προώθηση της ευημερίας των παιδιών
- τη σημασία και τη συμβολή προγραμμάτων που λαμβάνουν υπόψη την ευημερία των παιδιών για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών αγωγής και φροντίδας σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας
- τους μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους της αγωγής του μικρού παιδιού και το πως αυτό επηρεάζει την ευημερία τους
- τις βασικές ανάγκες, τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα των μικρών παιδιών και πως η κάλυψη αυτών συνεισφέρει στην ευημερία των παιδιών
Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:
- την ευημερία των μικρών παιδιών σε ένα πλαίσιο αγωγής
- ποιοτικά παιδαγωγικά προγράμματα και πρακτικές και πως αυτά προασπίζουν και προάγουν την ευημερία του παιδιού
- τις αρχές οργάνωσης της παιδαγωγικής πράξης προκειμένου να προάγει την ευημερία και την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών
Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:
- να οργανώνει και να θέτει σε εφαρμογή προγράμματα που προάγουν την ευημερία των παιδιών σε ένα πλαίσιο αγωγής και φροντίδας.
- να διασφαλίζει ότι χρησιμοποιούνται οι πιο ενδεδειγμένοι τρόποι για την διασφάλιση και προώθηση της ευημερίας των παιδιών.
- να συνεργάζεται σε διεπιστημονικό επίπεδο με άτομα και φορείς για την προαγωγή και προάσπιση της ευημερίας των παιδιών
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Τι είναι η ευημερία του παιδιού;
- Το δικαίωμα του παιδιού στην ευημερία. Ευημερία του παιδιού και ολόπλευρη ανάπτυξη
- Σωματική, Ψυχοσυναισθηματική, Νοητική, Προσωπική, Οικονομική και Κοινωνική Ευημερία
- Παράγοντες που επηρεάζουν την ευημερία των παιδιών. Η ευημερία βρεφών και πολύ μικρών παιδιών
- Στόχοι και αποτελέσματα της ευημερίας
- Προωθώντας την ευημερία του παιδιού και της οικογένειας
- Η συμβολή των παιδαγωγών και των συνομήλικών τους στην προώθηση της ευημερίας του παιδιού
- Παιδαγωγικές πρακτικές για την προώθηση της ευημερίας του παιδιού στο ΒΝΣ
- Ευημερία και δημιουργικότητα στο ΒΝΣ
- Ευημερία και οι εμπειρίες του παιδιού στο ΒΝΣ
- Η ευημερία του παιδιού ως δείκτης ποιότητας του ΒΝΣ
- Διεπιστημονικότητα και ευημερία του παιδιού
- Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη δομών και υπηρεσιών για την ευημερία των παιδιών ευάλωτων ομάδων
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
Κορωναίου, Α., Αλεξιάς, Γ., Χιωτάκη-Πούλου, Ε., & Βάγιας, Γ. Χ. (2016). Μια ποιοτική καταγραφή της ευημερίας παιδιών και νέων στην Ελλάδα σε περίοδο κρίσης. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 147(147), 75-102.
Σταλίκας Α., Γιωτσίδου Ε., Καρακασίδου Ε. (2020). Κατακτώντας την ευημερία. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.
Ξενόγλωσση
Barnardos (2018). Research Review Promoting Children’s Emotional Health. [online] http://www.barnardos.org.uk/promoting_children_s_emotional_health_a_research_review.pdf
Bradford, Η. (2012), The wellbeing of Children under three, Routledge.
The Children’s Society. (2018). What is Child Well-being?. [online] https://www.childrenssociety.org.uk/what-is-child-wellbeing
UNICEF. (2018). Early Childhood Development: The Key to a Full and Productive Life. [online] https://docplayer.net/15966001-Early-childhood-development-the-key-to-a-full-and-productive-life.html
Επιστημονικά περιοδικά
Children & Society
Journal of the Association for the Care of Children’s Health
International Journal of social welfare
Journal of Social Policy