Ψυχολογία καταναλωτή και επιλογή εκπαιδευτικών υπηρεσιών

Κωδικός Μαθήματος:

ΚΔΟΕ106

Εξάμηνο:

Ε' Εξάμηνο

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

5


Καθηγητές Μαθήματος

Κωνσταντουλάκη Κλεοπάτρα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια

Σε επίπεδο γνώσης θα είναι σε θέση να ανακαλεί και να περιγράφει:

  • Τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στην καταναλωτική ψυχολογία.
  • Τους παράγοντες που επηρεάζουν τις ατομικές επιλογές εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
  • Τις βασικές μεθόδους ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς στον τομέα της εκπαίδευσης.

 

Σε επίπεδο δεξιοτήτων θα είναι σε θέση να επεξηγεί και να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με:

  • Ανάλυση των αναγκών και των προτιμήσεων των καταναλωτών στον τομέα της εκπαίδευσης με βάση τις θεωρητικές προσεγγίσεις
  • Ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν τις ατομικές επιλογές εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
  • Εφαρμογή μεθόδων ανάλυσης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις για την κατανόηση των ατομικών αποφάσεων επιλογής εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Σε επίπεδο ικανοτήτων θα είναι σε θέση να εφαρμόζει τα ανωτέρω ως ακολούθως:

  • Αξιοποιεί τα μοντέλα της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη διαμόρφωση της
  • Κατανοεί τα εργαλεία της στρατηγικής διοίκησης προκειμένου το εκπαιδευτικό σύστημα να πετύχει στρατηγικές αλλαγές
  • Αναγνωρίζει τις διαδικασίες για τη διοίκηση ολικής ποιότητας

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Λήψη Αποφάσεων
  • Ηγεσία
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Νέες και Καινοτόμες Ιδέες (Δεξιότητες Καινοτομίας)
  • Δημιουργικότητα
  • Σχεδιασμός Στρατηγικών Επικοινωνίας Μάρκετινγκ

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή στο μάθημα και στις βασικές έννοιας της ψυχολογίας του καταναλωτή
  2. Θεωρία ανάμειξης καταναλωτή
  3. Κίνητρα καταναλωτών στην επιλογή εκπαιδευτικών υπηρεσιών
  4. Διαδικασία αντίληψης καταναλωτή
  5. Στάσεις και προθέσεις συμπεριφοράς
  6. Θεωρίες μάθησης
  7. Τα συστήματα μνήμης του ατόμου
  8. Διαδικασία λήψης απόφασης στην επιλογή εκπαιδευτικών υπηρεσιών
  9. Εσωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική απόφαση
  10. Εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική απόφαση
  11. Η σημασία της ικανοποίησης και της εμπειρίας του πελάτη στην εκπαίδευση
  12. Εφαρμογή προσεγγίσεων συμπεριφοράς καταναλωτή στην προώθηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών
  13. Εφαρμογή ανάλυσης ψυχολογίας καταναλωτή στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

Κωνσταντουλάκη, Κ., & Ριζομυλιώτης, Ι. (2026). Ψηφιακό μάρκετινγκ και συμπεριφορά καταναλωτή (1η έκδ.). Broken Hill Publishers Ltd.

Babin, B. J., Harris, E. G., & Andronikidis, A. I. (2024). Συμπεριφορά καταναλωτή (1η έκδ.). Broken Hill Publishers Ltd.

Solomon M. (2018). Συμπεριφορά Καταναλωτή, 11η Έκδοση, Εκδ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., Θες/νικη, ISBN: 978-960-418-507-8.

Hoyer, Wayne D., MacInnis Deborah J. & Pieters Rik (2023) Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδόσεις Κριτική

Schiffman,  Leon G.και Joe Wisenblit,  (2023), Συμπεριφορά Καταναλωτή, Επιμέλεια: Φ. Κοκκινάκη, Εκδόσεις Gutenberg

Μπάλτας Γ. και Παπασταθοπούλου Π. Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδ. Rosili, Αθήνα, ISBN: 9789607745309.

Σιώμκος, Γ. (2018). Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδ. Broken Hill, Αθήνα, ISBN: 978-992-556-365-4.

Tuten L. Tracy, Solomon R. Michael, (2015). Social Media Marketing – Μάρκετινγκ με Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Εκδόσεις Δίαυλος.

 

Ξενόγλωσση

Solomon, M., Bamosy, G., Askegard, S. & Hogg, M., Consumer Behaviour – A European Perspective – latest Edition, Financial Times/Prentice Hall Europe

Schiffman Leon & Wisenblit Joseph L., Consumer Behavior, latest Edition, Pearson

Mothersbaugh, David L. & Hawkins, Del I. Consumer Behaviour, latest edition, McGraw-Hill.

Solomon, M. R., White, K., Dahl, D. W., Zaichkowsky, J. L., & Polegato, R. (2020). Consumer behavior: Buying, having, and being. Boston, MA: Pearson.

Kahneman, Daniel, Slovic, Paul, and Tversky Amos (1982) Judgement under uncertainty: heuristics and biases, Cambridge Publishing

Petty, Richard E. & Cacioppo, John T. (1986). Communication and persuasion: central and peripheral routes to attitude change. Springer – New York

Kahneman, Daniel (2011). Thinking, fast and slow.

 

Επιστημονικά Περιοδικά

Journal of Consumer Research

Journal of Consumer Behaviour

Journal of Advertising Research

Journal of Consumer Psychology

Psychology & Marketing

Journal of Marketing for Higher Education